Drift & Support

Drift
Det traditionella upplägget för drift av IT-miljöer är att ta betalt när problem uppstår. Oavsett om det sker mot löpande räkning eller som avräkning mot en tidsbank.

Simplified Networks tar helhetsansvar för drift, underhåll och övervakning av hårdvara, operativsystem och eventuella programvaror till ett fast pris per dator/server och månad. Genom fast pris kan du budgetera och få total kontroll över vad IT-delen kostar i er verksamhet.

Support
Behovet av hjälp för användare problem kommer alltid att finns, därför finns vi tillgängliga antingen via telefon, e-post eller fjärrstyrning.
Fjärrstyrning av datorer och servrar gör att man kan lösa problem på distans. På så sätt sparar ni pengar och kan fortsätta med arbetet snabbare än att behöva vänta på att en tekniker ska komma ut på plats.
Skulle problemet inte kunna lösas via fjärrstyrning eller via telefon kommer vi givetvis ut på plats vid avtalad tid för att åtgärda problemet.

Både drift och support kan läggas upp med olika SLA:er för att säkerställa att ni täcker av de behov som finns i er verksamhet.

Vill du veta mer så ta kontakt med oss.

Fjärråtkomst klient
Windows
Mac OS